Heiza's Tornado

Sorg!! Träning Utbildning och föreläsning o läger!

Kategori: Allmänt

 
Det har varit en tung höst och vår, i höstas gick min bästa kompis bort som jag känt i 30 år sen blev en mycket god vän mycket sjuk samtidigt så gick min älskade mamma hastigt bort och inte nog med det så gick min söta lilla rara faster bort också, så jag har nog inte hämtat mig än från allt, känner att man inte är lika glad längre men det kommer väl tillbaka hoppas jag, är nog lite känslig just nu känner jag. Tur att jag har mina underbara barn och barnbarn som ger mig sån glädje och alla goa vänner o träningskompisar. Trots allt som hänt gör jag en hel del men det är nog för att jag inte vill sitta hemma, då kommer alla tankar på allt som hänt och det gör så ont, mår bättre av att skingra tankarna med allt underbart hundsporten för med sig.
Vi har tränat en del spår och lydnad och roligt har vi i alla fall, sista spåren har gått kanon
bra, han har jobbat på så fint hela vägen.
Lydnaden nöter vi på med fjärren gick riktigt hyfsat ett tag men sen låste det sig totalt och gick inge bra, tränade för bästa A-C som självklart fick upp låsningen och det har börjat fungera igen men än återstår det mer träning så vi jobbar på där.
SÅ SANT!
 
Började en utbildning till SBK tävlingslydnadsinstruktör i Bruk och Lydnad i början av året
och dom två första delarna är nu klara och godkända återstår en del och den blir i höst så efter det om vi lyckas är jag klar det har varit mycket intressant och roligt och lärt mig nya saker och det är alltid roligt man lär så länge man lever.
Till slut kom Lotus fina finska championat, det var ett tag sen men har inte orkat skriva.
hade jag visst såg jag och nu får jag inte bort detta, hi hi hi
 
Lotus har fått en ny träningskompis och jag nya goa vänner och det är jag så glad för, han
är en riktig snygging och heter Otto!
 
Fick följa med på en super bra föreläsning med Maria Brandel tack för det Linda. Det var en sån bra föreläsning med mycket bra information o kul o se hur hon jobbar med belöning o träning.
TRÄNING ÄR SÅ KUL TYCKER LOTUS!
Snart ska vi några stycken åka på läger blir bruks spår och sök o lydnadsträning ska bli så himlans kul o komma iväg, tur att du tog tag i det hela Linda så det blir av och en liten sötlök som heter Lussan ska med hon o pappa får se till att allt går rätt till i träningen! LÄNGTAR behöver få komma bort och tänka på annat.
ÄR MAN GULLIG ELLER
det tycker matte i alla fall. Ha det gott alla våra vänner!
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Lindha säger:
    2015-05-03 | 15:17:00
    Bloggadress: http://vildarnas.se

    Åh goda vän, vilken tung höst du haft :( Men hoppas du har bearbetat en del och har ny energi inför våren! Och hur kul kommer inte lägret blir, längtar så mycket :) Himla skoj att några ville åka i vår!!
    Tack goda vän för du finns, är så glad för att fått lära känna dig, kramisar!

  • Anneli säger:
    2015-05-23 | 21:46:21

    Och jag så glad att fått lära känna dig, gillar dig o din familj så mycket och du lägret var toppen. Hoppas nästa blir lika mysigt. Tack för att du finns vännen

Kommentera inlägget här: