Heiza's Tornado

Bevakning, AMB Träff, Lydnad, Spår.

Kategori: Allmänt

I Lördags var det bevakning igen, vi hade några med som ska utbilda sig till figuranter inna deras
 intagningsprov som är i höst tror jag, dom var jätte duktiga och det var jätte intressant för oss att
lyssna på deras genomgångar man kände igen sig där var vi en gång innan vi startade vår utbildning
dom fick vara figgar till oss jätte bra för våra hundar att det blev nya figgar, jag skulle göra det lite kuligare
 ändå för Lotus så jag tog fram hans jätte roliga kampknutar, det skulle jag inte gjort han är super duktig
kommer normalt som sjuten ur en kanon tillbaka till mig men när han fick den supergrejen på sista figgen blev det julafton och då tror jag han skulle springa över hela skogen o
jubla med den i munnen, det var inte min ide utan min lilla instruktör som flinade och tyckte det nog såg ganska kul ut, men Lotus var skitnöjd på ren svenska, men en sak är säker lagom är bäst.

Min Buse!

Sen på Lördag kväll hade vi träff men AMB kollegor i Vällingby
jätte trevligt o kul o träffa sina vänner igen, vi grillade och åt jätte gott
sen fick Lotus träffa en jätte stilig tjej som heter Bella och han blev väldigt förtjust i henne
kan jag lova hon var väldigt stilig, det tyckte verkligen jag också han fick även träffa en
annan stilig kille som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på och måste säga att Lotus är en
 jätte snäll vovve men nya hundar som han träffar han är fantastisk. En jätte mysig kväll blev det.
Tack alla för en härlig kväll med er.

Lotus o Bella vilken tjej tyckte Lotus!

Vi har också tränat en del lydnad vi har tränat apportering
har delat momentet lite, och även använt metall och så häromdagen så
bara gjorde han apporteringen klockren hela momentet han hade farten
ut tog apporten rätt, och direkt tillbaka och satte sig perfekt o titta på matte 
tre gånger efter varann, så otroligt bra han har nämligen slarvat med o ta den rätt 
ett tag det var så snyggt så vi gjorde inge mer denna dag på det, hoppas det går lika bra 
nästa gång, läggande också jätte bra ställande går mycket bättre nu också sen körde vi lite linförighet
och han gjorde det också jätte bra. vilken hund jag har nu blir man lite taggad o träna så man blir
lite irriterad när tiden inte räcker till. Han älskar o träna och tycker det är så roligt VI har verkligen kul i hop
min plutt o jag! 

Så nöjd efter ett träningspass!

Sen spårade vi idag ett appellspår lag jag och det blåste väldans mycket inte kul
men nu hade jag bestämt att vi skulle testa, han gick ut jätte bra ligger på lite för mycket så
man får verkligen hålla emot annars blir de frispår, första vinkeln gick bra men sen tappade han
det är så kul o se honnom när han tappar han jobbar som bara den o sen suger han fast i backen med
nosen igen han tar det så snyggt när han hittar det igen. Det blev ett jobbigt spår i
blåsvädret men han jobbade väldigt bra hela tiden missade två apporten man vad gör det om hundra år.
Matte älskar dig Lotus!
 

KOMMENTARER:

  • Lindha säger:
    2010-10-06 | 11:24:13
    Bloggadress: http://vildarna.bloggplatsen.se

    Vad härligt att läsa om eran träning!! Låter helt underbart, säger som du: Synd att dygnet inte hade fler timmar för hundträning ;)

    Det är en sån skön känsla när man är såå nöjd över sin träning, man blir så lycklig, känner igen mig i Ert inlägg s

    Kramizar t dig & fina Lotus pojken

  • Anneli säger:
    2010-10-06 | 14:17:44

    Ja Linda det är så kul, var o tränade lydnad på

    förmiddagen idag och det gick riktigt bra, sen tog vi ett spår efter en vilo paus och det gick också bra men lite trött blev han nog så nu blir det vila till ikväll, ska till håbo i kväll o träna skott lite på sidan om får se hur det gå.



    Kramizen

  • Glimz säger:
    2010-10-10 | 23:14:45
    Bloggadress: http://ninz.bloggagratis.se

    Underbart det är att läsa om kärleken till din hund! Han är så duktig & du gör honom också jätte jätte duktig :)

    Bamse kramen till er :D

  • Anneli säger:
    2010-10-11 | 15:13:01

    Ja du Ninizen han är underbar min lilla plutt, han har haft en liten skada på trampdynan men jag tror han kan träna i morgon ska du träna då???



    Kramizarr

Kommentera inlägget här: