Heiza's Tornado

Psykologiträning o Bevakning!

Kategori: Allmänt

I Tisdags var det träning på psykologikursen med hund jag var självklart nervös o tänkte hur ska Lotus fixa
dessa övningar, men jag blev mäkta förvånad hur bra det gick vi fick göra flera olika övningar lite linförighet som gick jätte bra stundvis, sen skulle vi sitta i en ring och koppla loss hundarna och lämna dom vi gick in mot ringen och även bakåt och han satt så fint min plutt sen skulle vi lämna dom och gå runt bakom hundarna allihopa och han var så duktig satt som förstenad enda tills ena föraren började latja med sin hund då drog Lotus som en avlöning fram till dom och ville latja men det ville inte den hunden så den jagade bort Lotus och jag gapade så klart så var det problemet ur världen, sen fortsatte vi och allt gick mycket bra jag var så nöjd utom när han skulle fram till den andra hunden.

Jag den lille busen men mamma älskar mig i alla fall!

Så i dag bevakningen jätte kul som vanligt vi satt alla hundar i basen sen tar man en hund i taget, i dag fick dom två vindfiggar och en ljudfigge på olika sidor, alla var så duktiga Lotus gick jätte bra han vindade in första figgen på ca 15 m avstånd och dom andra på ca 30 m han höll markeringarna bra och påvisen var mycket bra.Sen fikade vi som vanligt och det blev en äggmacka och en ost med vitlöks salami på väldigt gott kan jag lova smakar så gott när man är ute. Hundarna skötte sig mycket bra i basen också.

Ivra en av bevakningskompisarna!

Wille också en bevakningskompis!

Nilo också en bevakningskompis!

Zazza också en bevakningskompis!

Och så min plutt så klart!

KOMMENTARER:

  • Ida & Ivra säger:
    2010-03-21 | 14:30:29
    Bloggadress: http://www.idahamberg.se

    vilka fina bilder från igår, de ser lugna och duktiga ut allihop :-)



    vilken intressant psykologikurs för hundförare du verkar gå, jag blir oxå lätt nervös... och man för ju över så mycket på hunden då så det kan bli riktigt tokigt. hoppas kursen är nyttig och ger dig mycket inför appellstart och även certprovet osv.



    ses snart.

  • Karin och Wille säger:
    2010-03-21 | 23:45:30

    Du har verkligen tagit fina bilder på våra fantastiska hundar! Jag tycker de klarar bastjänsten strålande trots att det är en riktig långbänk.

  • Anneli säger:
    2010-03-22 | 07:54:08

    Ja visst är dom duktiga våra vovvsingar och fina också.



    Kram på er!

  • Jeanette "Peppe" å Zazza säger:
    2010-03-24 | 19:26:46
    Bloggadress: http://hem.passagen.se/copymasterskennel/

    Heeej!

    Vilka fina bilder det blev! Nu ska vi länka till din sida:-) Kram Peppe & Zazza (å Auguzt)

Kommentera inlägget här: