Heiza's Tornado

Vargbesök på Kolmården!

Kategori: Allmänt

Äntligen skulle jag äntligen få träffa vargarna på kolmården som jag så länge velat
men det har aldrig blivit av. Laila fick ett besök i 50 årsprecent och hon ville inte åka själv men tyvärr
så fick hon förhinder så jag fick snabbt försöka få tag i någon annan, så Ingela köpte Lailas besök
så Laila kan gå vid ett annat tillfälle i stället.
Men dagen blev helt fantastisk dom var så härliga o goa med mycket bus i dom, det var
9 stycken alla ca 1 år, det hände en ganska kul sak dom hade sagt att vi inte fick lägga ifrån oss saker, för
dom var väldigt duktiga på att tjuva saker som dom kom åt, men trots det så var det en kille
som la ifrån sig sin filmkamera och vad tror ni hände, jo en av vargarna tjuvade den och stack iväg
med restena av alla vargar som också ville kolla bytet, killen såg lite förbryllad ut
och frågade om han inte skulle få tillbaka videon dom svarade jo troligen men i vilket skick visste dom inte
sen kom dom farande då hade dom doppat videon i en lerpöl en annan varg sprang o tuggade på batteriet, men till slut lyckades dom få tillbaka grejerna och den vargen som tagit videon från början hade stenkoll
på killen som ägde videon hela tiden, ville försöka ta tillbaka videon men det lyckades han inte med. Det
var en kul händelse och killen tyckte precis som jag att den videon blev ganska värdefull när den fått
hänga med en vargflock en bra stund han trodde att kanske filmen hade klarat sig.

Dom var keliga o goa en slickade mig i ansiktet en slickade mig på handen och dom var riktigt gosiga.
Sen provade en av skötarna att yla o det var riktigt häftigt alla 9 vargar kom som ett skott o hängde runt
om henne hela tiden hon blev som uppslukad av dom helt otroligt häftigt. Gjorde dom något som inte var ok morrade skötarna o dom flydde undan direkt dom förstår verkligen om vi använder oss av deras språk.
Fantastiskt att få studera dom och hur dom komuniserade med varandra, en sak är säker jag kommer
åka dit igen och träffa dom för det var så himla häftigt o lärorikt. Jag kan verkligen rekommendera
alla att träffa dom!





KOMMENTARER:

  • Anneli säger:
    2010-08-26 | 07:47:24

    SÅ LÄCKERT BARA SÅ NI VET!

  • Lindha säger:
    2010-08-26 | 12:09:57
    Bloggadress: http://vildarna.bloggplatsen.se

    Ser hur mysigt ut som helst :) Vargar är verkligen ngt speciellt, kanske har det att göra med att man gillar hundar ;)



    Kramiz!

    Hoppas vi ses snart :)

  • Glimz säger:
    2010-09-28 | 22:44:44
    Bloggadress: http://ninz.bloggagratis.se

    Fan vad häftigt!! Det där skulle jag vilja hänga med på någongång, var det dyrt?

    Kramen

Kommentera inlägget här: