Heiza's Tornado

Lydnadsläger,Godkänd lydnadsprov bevakning,Sökdag,Tjänstehundsläger.

Kategori: Allmänt

Då har vi varit på vårt första lydnadsläger som har varit så roligt lärorikt, nu har vi massor att träna
på både nya o tips till dom vi ska finslipa på. Vi hade perfekt väder o jätte god mat och en väldigt erfaren o duktig
instruktör. Så alla var nöjda o glada efteråt. Tack Anna-Carin o Janne för några härliga dagar med er.
Och alla som var där jätte kul o träffa er och alla var så duktiga, ses nästa år igen.
Här ligger jag o håller koll när någon annan vovve tränar!

Här äter vi lite god lunch o kopplar av en litet stund!

Och här provar vi på vittringprovet jätte kul!

Vi har även gjort lydnadsprovet i bevakning där vi blev godkända, trodde jag aldrig
att han skulle ligga 5 min med fyra skott men det gjorde min lillplutt med lite rätt träning så gick det jätte bra,
han var så duktig. Han är helt enkelt underbar.

Sen var vi på en sökdag för att prova på vad han tyckte om det, det visste jag att han
skulle älska det gjorde alla andra hundar också, så kul med figgar i skogen, ska försöka hitta
någon kurs eller några man kan träna med och det är inte lätt.

Och nu snart åker vi på tjänstehundsläger och det ska bli så roligt, förra året var
kanonkul, mycket träning och för varmt var det förra året hoppas det blir lite svalare i
år. Så nu har jag börjat packa för denna resa. Ha det gott alla mina goa vänner.

En av Cias fina bilder på en badtokig kille!

KOMMENTARER:

  • Lindha säger:
    2011-07-18 | 18:58:43
    Bloggadress: http://vildarna.bloggplatsen.se

    Du ligger verkligen inte på latmanssida :)

    Kul med massa hundträning!! Ha det nu så jättebra på tjänstehundslägret!

    Å stort grattis till godkänt lydnadsprov, duktiga ni är ;)

    Kramizar till er!

  • Ninz säger:
    2011-07-21 | 23:58:22
    Bloggadress: http://www.ninz.se

    Här är det aktivitet vill jag lova, kul! Förstår att du fastnade för söket, för det är verkligen rollsroy grenen (i min värld). Ha nu ett till underbart läger i fina skogen :) Vi hörs när du kommer hem!

    Kram till dig och fina mannen!

  • Ninz säger:
    2011-08-04 | 10:43:45
    Bloggadress: http://www.ninz.se

    Men gumman....ingen uppdatering. Händer det inget hos dig eller är du bara lite hemlig hahahahaha

    Kraaaam till finaste flocken!!

Kommentera inlägget här: