Heiza's Tornado

Jan Fennell The Dog Listener

Kategori: Allmänt

Jan och JagGruppen

Jan Fennell kommer från England och hon är helt fantastisk på att  kommunicera med våra hundar, jag beundrar henne verkligen. Hon har haft tv program skrivit ett antal böcker en del översatta på svenska, den sista köpte jag nu, Hundens sju åldrar en mycket intressant bok.  Jag har även läst dom andra svensk översatta som jag varmt kan rekomendera. Och nu äntligen skulle hon hålla en 2 dagars kurs i Sverige för första gången. Hur vi kan kommunicera med våra hundar. Vi började med att studera vargarnas kommunikation med varandra för att sen se samma beteende hos våra hundar, som många gånger misstolkas eftersom vi inte förstår det enda språk dom kan. Om vi kan kommunicera bättre med våra hundar är det lättare att visa dom att vi faktisk är deras ledare och att dom alltid kan lita på oss. Då blir dom lugnare tryggare och lyckligare och kan avstå ledar rollen och njuta av att bara få vara HUNDEN dom faktiskt är.

Vi har alltså fått lära oss ett vänligt språk som våra hundar redan kan.

Tack Jan Fennell för ett par  fantastiska dagar med dig och dina kunskaper.

Tack Märvi för att jag via din sida upptäckte att Jan skulle hålla denna kurs i sverige. Det var jätte trevligt att träffa dig, vi hörs nog snart igen.

KOMMENTARER:

  • Liza säger:
    2009-02-26 | 21:51:05
    Bloggadress: http://stolts.se

    Åh den där kursen skulle man vart med på!

    Jag ska iaf passa på att läsa hennes böcker.

    Men just nu ska jag å ryssarna sova :)

    kram

  • Sara W säger:
    2009-02-27 | 10:04:00

    Låter som en väldigt intressant kurs:) Kram på dig

  • Mia säger:
    2009-03-06 | 08:01:14
    Bloggadress: http://fredthevov.blogg.se/

    Hej! Va kul att du ville bli medlem på forumet, ska genast gå in och godkänna medlemsskapet!! annars brukar jag fråga hur man kommit i kontakt med AMB, men jag vet ju vem du är!! Jättetrevlig blogg, ska genast lägga i favoriterna :-D Vi hörs och kanske ses vi också! //Mia S Baker

Kommentera inlägget här: