Heiza's Tornado

Årets Bruksläger 2014 Marma!

Kategori: Allmänt

Ännu en gång fick vi äran att ha vårt Bruksläger på Marma som för mig är väldigt speciellt
Lotus o jag har tillbringat så mycket träning där uppe med bevakningen, så man ser verkligen på honom
att han trivs och tycker det är lika kul som jag. Träningen har gått fantastiskt bra. Både lydnad och skotträning och spår o uppletande det är vad vi gjort däruppe, han har en sån känsla och vill så mycket. Nu var ju vädret svalare också så vi hade det hur bra som helst. Vi fick göra ett break på lördag eftermiddag för att åka hem och vara med på min dotters bröllopsfest och den var så rolig och trevlig, sen åkte jag upp tidigt på morgonen och mina snälla vänner hade gått ett spår till Lotus så vi kunde starta nästan på en gång, sen provade vi också på sök som Lotus o jag gjort för flera år sen jag var riktigt nyfiken att se hur mycket han kom ihåg och han var jätte duktig där med så matte är så nöjd men min fantastiska kille. Måste också berätta att Gudrun och Linda hade planerat ett bra spår till Devil och Ann gick ett spår till Lotus på lördagen, först körde vi uppletande och Lotus var trött efter det, blev heller ingen lång vila utan vi åkte ut till spåret, han startade lite segt men kom igång snabbt spåret skulle inte vara så långt men efter 3 pinnar hittade han en lite pytte strumpa och Ann hade sagt att det låg lita av varje i spåret så han spårade vidare och plockade grej efter grej efter ett tag insåg jag att han måste ha tagit Gudruns spår dom gick ut samtidigt och måste ha gått i varandras spår, som tur var hade jag satt på gps som jag trodde inte fungerade i början för det gjorde inte Anns heller, men när vi väl kom ut på en väg så kollade jag och då hade den gått igång i alla fall och då fick jag ju veta hur långt Lotus hade gått 1,67km på 36min vilken kille plockat 10 föremål, jag var riktigt imponerad hur bra han hade jobbat hela vägen när han kom till bilen la han sig pladask men han gav inte upp och tur va det för jag hade ingen aning om var jag var. Det tråkiga var ju att Linda o Devils spår inte kunde bli av men vi körde sök med honom sen och det var han så duktig på också, den Devilen han kan allt.
Våran cuppe !
Delar av oss som anlänt tidigt!
Spår här gäller det o hänga på!
Uppletande!
Jag har den matte här kommer ja!
Fika paus måste man ju ha!
Vad kan vara bättre än en grillkväll på Marma med bästa gänget!
Och här grillas det  snart klart!
Fy bubblan va vi har det bra!
Uppletande igen!
Min snyggve o min plutt, han vill leta mera!
Här är det sök som gäller min duktiga kille!
Jag kommer fort som bara den o rullen i mun, har hittat en goding i skogen!
TACK ALLA SOM GJORDE DENNA HELG TILL VAD DEN BLEV!!

KOMMENTARER:

  • Lindha säger:
    2014-11-23 | 17:06:58
    Bloggadress: http://vildarnas.se

    Åh så mysigt vi hade det! Så himla tråkigt att vi inte får vara på Marma! :-(
    Hoppas vi får ihop ett läger till nästa höst, skulle vara så kul :-D
    Kramis vännen

Kommentera inlägget här: