Heiza's Tornado

Kloten suck, Spår i Rosersberg!

Kategori: Allmänt

Ja vi skulle ju äntligen få träffas några glada trevliga hundmänniskor vi hade planerat för ett läger i Kloten så dit styrde vår kosa i Torsdag eftermiddag, väl framme insåg vi till stor besvikelse att träna skulle inte fungera alls, för det var enormt mycket snö och promenadvägarna var inte plogade. Så där satt vi med långnäsa det fanns två fotbollsplaner varav den ena stod jag brevid och hade plogvallen upp till axlarna det kan man kalla snö, Så den första som insåg att träning kunde det inte bli det var Linda som ska tävla snart hon åkte hem redan på fredagen. Där satt vi o funderade, vi bestämde att vi åker på Lördag förmiddag och så blev det Nina o Kat åkte först sen dök det upp en lösspringande rottisblandning som Anki ville få tag i det kunde ju faktisk varit någon av våra hundar, när hon fått tag i hunden kontaktade hon polisen i Kopparberg men där fick hon svaret vi åker inte o hämtar någon lös hund släpp hunden, vilka idioter det finns man kan väl inte bara lämna den där, jag gick till receptionen och hon hjälpte till o ringa till slut fick dom tag i ägaren som hade tappat den efter vägen. När han kom gick Anki fram o berättade vad poliserna hade sagt han sa inte mycket inte ens tack kunde han kläcka ur sig till Anki trisst med sådana ägare, kanske inte så kostigt att hunden stack och inte ville vara hos honom. Men från det ena till det andra vilket ställe för oss hundälskare massa härlig mark till spår o uppletande o sök eller vad man nu vill ta sig för, dit vill jag åka igen men inte när det är snö, Men tack Nina för att du tog dit oss i alla fall nu vet vi vilket mysigt ställe det var.


Här bodde vi.

Här var kök o allrum jätte fint.

Nina o Katarinas bil och receptionen.

Och så här var det fel på hela bilden men det är ialla fall Lotus o mitt rum.

Men det blev spår i alla fall i Rosersberg i söndags årets första spår och det gick jätte bra han sög fast i spåret direkt gick jätte fint fick lite kul grejer i spåret i dag. Sen hade vi en liten tös som heter Märta som gick sitt livs första spår och hon var så jätte duktig tror matte var riktigt stolt.
Sen lite lydnad som jag inte hann vara med på hade bokat ett cirkelfys pass som jag behöver nu för att komma igång med min egen träning. 

Och här är lilla Märta!

KOMMENTARER:

  • Glimz säger:
    2010-03-29 | 22:22:10
    Bloggadress: http://ninz.bloggagratis.se

    Det blev verkligen ett abrupt uppvaknade, kall om inte annat & hiskligt mycket snö :( Tur vi fick göra nåt roligt på söndagen :D Å att goe Lotus var så duktig :) Så kul att vi fick göra nåt roligt med våra darlings :D

    Kramar om er!

  • Lindha säger:
    2010-03-30 | 07:48:28
    Bloggadress: http://vildarna.bloggplatsen.se

    Ja det blev verkligen en trist avslutning på Kloten, som vi sett fram emot så mkt...

    Kul att spåret gick kanon med Lotus!! Nu verkar det som våren är på g, och då kan vi spåra massor :-)

    Kramizar!!!

  • Lena säger:
    2010-03-30 | 10:00:09

    Riktigt mysigt ställe, kan tänka mej att åka dit igen men då utan SNÖÖÖÖ..



    Kul att Lotus va på i spåret, "lillkillen".



    Det var riktigt roligt att Märta fattade detta med spår..



    Tack för trevligt sällskap i bilen.



    Kjam kjam

  • Glimz säger:
    2010-03-30 | 21:20:42
    Bloggadress: http://ninz.bloggagratis.se

    Gulliga Anneli! Hoppas verkligen att jag kommer att få lön för mödan, med tanke på hur mycket jag tränar :) Men jag har också läst att man kan få en tvärt om effekt = öka i vikt! Efter som att jag är den jag är, så kommer säkert det att hända mig :( Men det problemet får jag ta då :D Tack för ditt stöd!

    Kramar om dig & din fina kille!

  • Anneli säger:
    2010-03-30 | 21:52:07

    Tänk vad mysigt det hade blivit utan snö, massa härlig träning med goa vänner, men då har vi något kvar att se fram emot, så då kanske det blir en gång till framöver.



    Kramizar till våra vänner!

  • madmolly säger:
    2010-04-11 | 08:26:55

    Har själv varit med om att polisen säger detsamma då vi hade problem med en oansvarig hundägare som ofta släppte lös sin hund i området där jag bor. Polisen vill inte ha ett du med det att göra, enda chansen att få dem att åka ut är om någon har blivit skadade eller riskerar att bli det. Trist att en myndighet kan bete sig så nonchalant...blä för sånt.



    //Anna

Kommentera inlägget här: