Heiza's Tornado

Träning o tävlingspsykologikurs!

Kategori: Allmänt

Ja vi har tränat en del på läggande men det går trögt så jag försöker bara få honnom att ligga snabbt inget annat, men det är inte lätt men lite bättre har det nog blivit, vi har tränat Budföring som går jätte bra så nu ska jag öka avståndet lite till hoppet har vi också provat och det går ganska bra. Var vällingby i måndags o tränade lite Ullis Emma Lena O Åke var där kul med lite folk man är mest själv annars.

Sen var det tävlingpsykologikursen i tisdags och det verkade jätte intressant fick veta en massa mer om tävling
som man inte vetat tidigare och ju mer man vet desto säkrare blir man tror jag så jag vill veta så mycket som möjligt, sen ibland kommer hon hitta på olika övningar som vi inte är förberädda på för att vi ska få träna på att hantera nervositeten inför en tävling. Många hade tävlat och en hade börjat tävla i elit men endå så nervös att personen hade det jätte jobbigt, det tyckte jag var starkt att ha kommit så långt endå.

Nu vill matte o jag ha vår o sommar så jag får bada igen!

KOMMENTARER:

  • Lindha säger:
    2010-02-19 | 06:37:57
    Bloggadress: http://vildarna.bloggplatsen.se

    Kan berätta att jag är lika nervös fortf fast jag tävlat en del med mina hundar! Men det är bara " att gilla läget", annars skulle man väl aldrig komma ut på en tävlingsbana :D



    Kram på er!

  • Anneli säger:
    2010-02-20 | 10:58:38

    Skönt att höra att man inte är ensam, fast i mitt fall vet jag ju inte jag har ju bara fått för mig att jag blir nervös, men egentligen så vet jag inte eftersom jag inte tävlat ännu, men jag är ganska säker på att jag inte har några tävlingsnerver.



    Kram

  • Glimz säger:
    2010-02-22 | 12:29:13
    Bloggadress: http://ninz.bloggagratis.se/

    Det är aldrig lätt & det tror jag inte att det skall vara heller :) Jag måste bara få passa på & tacka än en gång för biokortet! Har gått o tittat på så bra filmer, så nöjd!

    Kramar om massor :)

Kommentera inlägget här: