Heiza's Tornado

Bevakning superkul och MH!!

Kategori: Allmänt

Ja denna vecka har Lotus varit lite si o så i magen, så han fick vara hemma o vila på träningen i Tisdags, sen har han blivit bättre men endå inte riktigt bra, i lördags var han ok så vi var på Bevakning vind o ljudfiggar kul före lunch gick det jätte bra han gjorde jätte bra markering och påvis, efter lunch fick jag hjärnsläpp eller nått han tog ljudfiggen jätte bra sen vid vindfiggen markerade han klart o tydligt åt fel håll varav jag bara stod och sa inget jag skulle ju självklart ha berömt honom för han markerade ju någon annan person, så han kom av sig totalt visste nog inte alls vad han höll på med så jag startade om honom på nytt och då gick allt perfekt igen, mattes fel.

Och idag MH för min lilla prins allt gick jätte bra men han reagerade lite mer på skotten än vad han brukar, han var så duktig men innan vi åkte ville han inte äta så jag tänkte då gör han väl det när vi kommer hem igen men icke sa nicke, sen var han dålig i magen hela eftermiddagen igen och har ännu inte velat äta något antingen är han helt slut efter dagen bravader eller så är han sjuk på något sätt vi får se i morgon hur han mår. Det var lite kul o se jakten på haren han drog som en avlöning båda gångerna min förra rottis var inte ett dugg intresserad så va olika det kan bli. Nu sover han så sött min lille plutt hoppas han mår bättre i morgon.




Och här lite bilder som snälla Laila tagit på dagens övningar!

Och till sist lite lek!

KOMMENTARER:

  • Ida & ivra säger:
    2010-04-12 | 09:58:14
    Bloggadress: http://Www.idahamberg.se

    Grattis till erat MH oxå, visst är det roligt och se hur sina hundar reagerar! Kul att få läsa lite om bevakningen som jag missade i helgen, och kul att vi kör vid rösaring nästa gång, det är ju ett kanonställe :)



    hoppas det är bra med Lotus nu!!



    Vi ses snart!

  • Lindha säger:
    2010-04-12 | 10:37:39
    Bloggadress: http://vildarna.bloggplatsen.se

    Grattis till Erat MH!! Nu är det bara att tuta & köra på med Lotus :-)

    Kul att läsa om att bevakningen går super!!!



    Kraaaam!

    Hoppas Lotus är bättre i lilla magen stackarn!

  • Anneli säger:
    2010-04-13 | 18:44:21

    Ja nu kör vi, magen var bättre i dag men då kräktes han när vi kom hem i stället stackarn.



    Kram till alla som kikar in till oss!

Kommentera inlägget här: