Heiza's Tornado

Bevakningsträning!

Kategori: Allmänt

När vi var o la ett Appellspår sist, åkte jag därifrån för att sen komma tillbaka efter ca:2 timmar, när vi började gå mot spåret så plötsligt vände Lotus upp nosen till höger och satte sig pladask ner sen stirrade han upp mot en gran, jag var tvungen  att titta närmare vad han hittat och gissa vad, min handske som han älskar han brukar bära den ibland och vi använder den som belöning ibland, han var klockren i sin markering SUPER DUKTIG KILLE JAG HAR det var väl någon som hittat den och lagt upp den i granen. Han saknade nog sin bevakningsträning, men han hade tur vi skulle på en bevakningsträning i helgen och han var så lycklig och verkligen på hugget kom i håg allt, och han markerade super fint. Dom fick även leta tändstickor som också gick jätte bra han är så duktig och tycker det är så roligt.

KOMMENTARER:

  • Glimz säger:
    2009-11-25 | 14:56:37
    Bloggadress: http://www.ninz.se

    DUKTIG han var Anneli!!

    Kraaaaaam

  • Lindha säger:
    2009-11-26 | 09:26:18
    Bloggadress: http://vildarna.bloggplatsen.se

    Tusen tack Anneli för dina ord i min blogg, jag blev jätte glad för inlägget, det värmde oerhört mkt! Säger bara detsammma om dig :-) Förresten går du ngn bevakningskurs, är tanken att du och Lotus ska bli ekipage i hemvärnet? Jag höll på med det med min förra hund nämligen, det är kanon skoj! Tyvärr hade jag inte tid över för ALLT just då!



    Kram på er!

  • Anneli säger:
    2009-11-26 | 12:54:20

    Jag tränar bara för att se vad det egentligen är, men jag har tänkt lite på bevakning i hemvärnet men vet inte så mycket vad det innebär, har inte heller hittat någon utbildning till hemvärnet ännu så man skulle kunna få mer information om det, Lotus älskar bevakning och han är jätte duktig så visst skulle det vara kul.

  • Glimz säger:
    2009-11-29 | 09:32:34
    Bloggadress: http://www.ninz.se

    Tusen tack för gulliga rader i bloggen, det värmde hjärtat att du tyckte så snällt :) En go första advent till dig o din fina Lotus!

    Kraaaaaaam

  • Anita och Aquila säger:
    2009-11-29 | 21:34:10
    Bloggadress: http://www.aquila.dinstudio.se

    Kul med duktiga och snygge killen Lotus!Bevakning verkar spännande tycker jag. En fin advent till er också!

Kommentera inlägget här: